2 oktober - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu 2 oktober - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu

2 oktober

Blijf op de hoogte en volg Marlen

02 Oktober 2016 | Aruba, Aruba

Bon Dia, daar ben ik weer even....
Orkaan Matthew is inmiddels gepasseerd en het was hier niet meer dan een stormpje in een heel klein glaasje...Hij zou 's nachts aan land komen, dus ik natuurlijk om 2 uur mijn bed uit, dit wilde ik wel eens meemaken! (categorie 1, hoger liever niet :-)) Behalve wat flinke regenbuien en wat lichtflitsen viel er niets te zien....dus mijn bed maar weer in. Het is wel al enkele dagen flink bewolkt en het lijkt op herfst (28 graden) ahum...dus gisteren een grote kom echte, dikke erwtensoep naar binnen gewerkt, feels like home...:-)
Helaas zullen Haïti, Jamaica en Cuba het zwaarder voor de kiezen krijgen...en dan bedoel ik niet de soep!!
Vorige week ben ik 4 dagen naar de Dominicaanse Republiek geweest (gelukkig niet DIT weekend). Rijke natuur, arme mensen...De hoofdstad Santa Domingo stelt niet zoveel voor, maar de trucksafari die ons het binnenland liet zien was geweldig! De gids vertelde veel over het leven daar en liet ons zien hoe de mensen daar leven. Boven de deur van de 'slager' hangen de slachtkoppen van de koe, varken, kip of haan om te bewijzen dat ze o.a. echt rundvlees verkopen en bijvoorbeeld geen hondenvlees. Hangen ze deze koppen niet op, dan blijven de klanten weg....
Er wordt daar veel suikerriet verbouwd, wat we ook te proeven kregen. Ze maken daar o.a. ook 'vitamins' van, rum dus...:-) Om 9.45 uur 's morgens zat ik al aan de rum, wel maar een beetje hoor. Later hebben we een koffie- en cacaoplantage bezocht. Koffie recht van het land, heeeerlijk. Als laatste zijn we watervallen gaan zien. Je kon daar ook zwemmen, maar aangezien het de feestdag was van de heilige Mercedes, was het er heel erg druk met lokale bewoners. Het water was dus niet zo fris meer....veel afval, opruimen kennen ze daar niet, helaas...
Inmiddels is ook mijn opvolgster bekend en komt Gill hier werken in 2017. Dit weekend is er een oud laborante van hier naar Rotterdam voor 3 weken instructie. Daarna kan ik hier haar stage verzorgen. Ze gaat halve dagen werken, dus er zit eindelijk een beetje schot in de zaak....Gill krijgt in ieder geval hulp!!
Zo, dat was het weer voor nu.
Ik hoop dat het jullie goed gaat en tot schrijfs,
Ayo, Marlen



  • 03 Oktober 2016 - 14:38

    Charlotte:

    Hoi Marlen

    Gelukkig maar dat het een storm in een glas water is geweest.
    Leuke foto's , vooral die koeienkop haha.
    En hartstikke leuk dat Gill je opvolgt en zij dadelijk wel hulp heeft !

    Tot ziens.

  • 04 Oktober 2016 - 09:27

    Cilia:

    Hoi Marlen

    Fijn dat de storm niet voor veel overlast heeft gezorgd.
    Dat zou heel wat meer problemen hebben veroorzaakt.
    En dat je nu eindelijk wat hulp erbij krijgt is voor jou ook wel fijn.
    Ook is het heel leuk dat Gill je opvolgt. Het is fijn om te weten dat er opvolging is en dat het nu een van je eigen collega's is is toch wel heel leuk.
    Geniet er voor nu nog maar van en helemaal als je hulp hebt De tijd vliegt voorbij en voor je het weet zit je weer hier in ons "koude" kikkerlandje.
    Groetjes Cilia


  • 14 Oktober 2016 - 06:18

    Willy:

    Leuk verslag Marlen en wees toch maar blij dat je niet echt kennis gemaakt hebt met Matthew want vooral Haïti heeft het inderdaad weer flink voor de kiezen gekregen.

    Je zit nu al over de helft dus slurp alle leuke dingen die voorbij komen maar goed op!
    (Ik bedoel natuurlijk niet alleen de rum en andere tropische drankjes

  • 26 Oktober 2016 - 10:21

    Annita:

    Hoi Marlen ,

    Wat maak je toch niet allemaal mee . Gelukkig dat de storm niet veel overlast heeft gegeven.
    Fijn ook dat dat Gill je komt opvolgen ( voor Gill zeker ,maar onze unit zal haar gaan missen )
    Zo gaat dat , de ene komt weer terug en een ander gaat het avontuur aan.
    Ook fijn dat er nog wat meer hulp is voor de screening te laten verlopen daar.
    De tijd gaat wel super snel , voor je het weet ben je weer bij ons in Nederland ....
    Marlen nog een hele fijne tijd , geniet er nog van en tot gauw !

    Lieve gr Annita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2017

15 februari

07 Januari 2017

7 januari

13 December 2016

13 december

02 Oktober 2016

2 oktober

10 September 2016

10 september
Marlen

Voor de duur van één jaar ben ik werkzaam bij Stichting Bevolkingsonderzoek Aruba in Oranjestad. Ik ga mijn best doen om regelmatig iets op deze site te zetten om iedereen die het weten wil, op de hoogte te houden van mijn wel en wee.

Actief sinds 27 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 18817

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: