23 juli - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu 23 juli - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu

23 juli

Blijf op de hoogte en volg Marlen

23 Juli 2016 | Aruba, Aruba

Zooooo, daar ben ik weer even.
Hoe is het met iedereen daar overzee??
Ik merkte dat het alweer bijna een maand geleden is sinds mijn vorige stukkie....Mijn dagen zijn goed gevuld, met werk (4 dagen per week), sport, mozaïek, een gezellige buurvrouw die mij leuke plekjes en eetgelegenheden laat zien en natuurlijk het mooie strand. Het huishouden is een noodzakelijk kwaad, maar ik ben eigenlijk wel heel blij dat ik in dit appartement niet kan koken!! :-)
Deze week zijn we gaan lunchen bij Tierra del Sol, een luxe omgeving rondom de golfbaan. Heerlijk gegeten en gedronken, dus zondag gaan we terug voor de zondagbrunch met champagne....sjonge sjonge, wat heb ik het toch slecht!!
Vorig weekend mocht ik een echte Arubaanse verjaardag meemaken. De grote tuin was prachtig versierd en verlicht voor het 60 jarige feestvarken. Grote, ronde tafels met wit linnen en ook de stoelen waren volledig in wit en mooi gedekt. Er was een tafelindeling en Marian (buurvrouw hier en vriendin van de jarige) en ik zaten aan een tafel met een Arubaans gezin met twee pubers. De kinderen zaten op de ipad spelletjes te doen (geef ze eens ongelijk....) en na een korte kennismaking en poging om een geanimeerd gesprek aan te gaan, ging mijn buurman 90 graden gedraaid met zijn rug naar me toe zitten. Hij heeft zich de hele avond vermaakt met zijn gsm....net als zijn vrouw. Ik keek mijn ogen uit en moest er stiekem wel om lachen!! We zaten bij de mobiele brigade!!! Alle tafels leken wel ergens op te wachten...iedereen bleef braaf zitten. Rond elf uur kwam er een 8 koppige Mariachi band door de tuin naar binnengelopen. Grote sombrero's en prachtige Mexicaanse muziek. Helaas kwam de regen toen met bakken uit de lucht....Alles kliedernat...Hierna werd er verhuisd naar een grote garage waar hele grote borden met warm eten werden uitgedeeld (was inmiddels rond middernacht) Het blijkt dus zo te zijn, dat dit soort feesten vooral draait om het eten. Daar zat iedereen dus op te wachten!!! Veel gasten laten het in een aluminium bakje laden, nemen het mee naar huis en gaan dan ook vrijwel direct weg. Een belevenis om eens een keer mee te maken, maar het was niet echt gezellig....bij de volgende uitnodiging ben ik helaas bezet!!
Het theater hier heeft zo af en toe een voorstelling wat de moeite waard is. Laatst was er een musicalnight met Stanley Burleson, Vera Man en Mariska van Kolk. Leuke avond....en komende dinsdag komt een cabaretier, Roué Verveer, waar ik ook kaartjes voor heb. Ben benieuwd...
Wat hier ook erg mooi om te zien is, is de maanopkomst. Bij volle maan kun je de maan dan als een hele grote bol uit de zee zien opkomen. Er hing wat bewolking voor deze week, dus dat ga ik beslist nog eens bekijken!
Vanwege de vakantietijd is de opkomst ietsjes ingezakt, maar toch altijd nog tussen de 23 en 30 cliënten per dag. Genoeg voor één paar handen!
Nou, dat was het weer voor nu......oh ja, mijn auto is sinds het vorige verslag nog steeds niet gemaakt. Je kunt er een cake in bakken....de airco is kapot. Maar goed, hij rijdt, dus niemand vindt dit belangrijk genoeg om dit op te lossen....behalve ik natuurlijk....ARUBAAAAA

  • 23 Juli 2016 - 21:09

    Marion Voetman:

    Ciao bella, wat leuk om weer een stukje van je te lezen. Volgens mij maak je het goed, op wat vervelende feestjes en niet lopende auto's na. Petje af voor hoe je je daar je/een weg weet te vinden/banen! Heb je zelf ook nog een keer een paar weken 'echt vrij' of blijf je aan het werk? Hier alles goed, druk, warm maar heeeeel gezellig, veel pizza's, pasta's en natuurlijk wijntjes! Cari saluti......Corinaldoooooooo

  • 24 Juli 2016 - 10:58

    Charlotte Van Den Elzen:

    Nou, dat valt dus tegen zo'n Arubaans feestje. Dat had ik niet verwacht, het zou keigezellig moeten zijn met een Mariachi- band.
    En wanneer je terug bent Marlen, verwacht ik wel dat je onze paddlebak ook mooi versiert. Ik lees namelijk dat je een mozaïekcursus volgt , dus nu kan je er niet meer onderuit haha. Iedereen vond hem hartstikke gaaf geworden.
    Fijne tijd nog !!

  • 26 Juli 2016 - 15:18

    Ernst:

    Hoi Marlen,

    Gelukkig krijg je de tijd goed om en met inhoud, volgens Arubaanse maten gemeten.
    Hier is het eindelijk eens goed weer geworden. Natuurlijk gelijk veel te klef en benauwd, maar ja dat is typisch Hollandsjch waa.
    In ut mega Sjpietaal is het nu rustiger aan worden. De dagen worden geteld om op vakantie te gaan, nietwaar.
    De chef is nu in Dublin, dus mag ik het fort bewaken. Shelly heeft ook lekker vakantie en over 10 dagen mag ik ook gaan rusten en luieren.
    Je werklast is best wel hoog met die aantallen wat je noemt. Kunnen we vacature ook hier verspreiden?
    Geniet van je omgeving en tot gauw weer.
    Groetjes
    Ernst

  • 29 Juli 2016 - 10:25

    Cilia:

    Hoi Marlen

    Zoals ik lees gaat alles daar nog zeer voorspoedig op wat kleinigheden na, waaronder je auto.
    Ik zou ook een heel spektakel hebben verwacht als er een band op gaat treden, maar weer een illusie minder.
    Fijn dat je nog steeds naar je zin hebt en dat de opkomst voor een person ook te behappen is.
    Je zult er elke dag een stuk of vijftig krijgen in je eentje.
    Werk ze nog daar en geniet er tevens van want de tijd vliegt.
    Voor je het weet stap je in het vliegtuig om hier weer te komen werken.

    Groetjes Cilia

  • 07 Augustus 2016 - 20:52

    Tiny:

    Ha Marlen,

    Het gaat je nog goed af tot nu toe. Heerlijke temperaturen ( beter dan in Nederland) en je maakt nog eens wat mee!!
    In ons straatje alles relatief rustig.
    Het blijft toch een hele ervaring daar aan de overkant van de oceaan.
    Zou toch wel eens graag bij je willen komen kijken.
    Wie weet, boek ik nog wel een vluchtje naar Aruba.
    Geniet ervan, voor je het weet is het voorbij.
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2017

15 februari

07 Januari 2017

7 januari

13 December 2016

13 december

02 Oktober 2016

2 oktober

10 September 2016

10 september
Marlen

Voor de duur van één jaar ben ik werkzaam bij Stichting Bevolkingsonderzoek Aruba in Oranjestad. Ik ga mijn best doen om regelmatig iets op deze site te zetten om iedereen die het weten wil, op de hoogte te houden van mijn wel en wee.

Actief sinds 27 Dec. 2015
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 18812

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: