14 mei - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu 14 mei - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Marlen Bomhoff - WaarBenJij.nu

14 mei

Blijf op de hoogte en volg Marlen

14 Mei 2016 | Aruba, Aruba

Bon dia,
Hoe gaat het met jullie allemaal in Nederland?
Hier vliegt de tijd voorbij en ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.
Langzaam aan begin ik wat Papiaments te leren....met name de woorden die ik nodig heb op mijn werk. Er komen dagelijks dames die geen Nederlands of Engels spreken, dus dan is het wel handig om te kunnen zeggen "mi ta bai saha quatro potrets" ofwel "ik ga 4 foto's van u maken"'en "fetcha di nacemento" (geboortedatum). Voor sommige woorden is er geen Papiaments woord en krijg je van die vreemde zinnen als "warda ding wachtkamer"....wachten in de wachtkamer.
Helaas ben ik nog niet kunnen beginnen met het opleiden of bijscholen van mijn opvolger omdat de laborante die uit het ziekenhuis mij zou komen helpen, geen toestemming krijgt om 50% in het ziekenhuis te gaan werken (en 50% bij ons). Velma Daal komt een dag per week screenen, op mijn vrije dag. Het alleen werken vind ik geen enkel probleem, want ik heb supergezellige collega's op kantoor, maar er moet wel tijdig naar de continuïteit gekeken gaan worden...Het bestuur buigt zich daarover.
De gemiddelde opkomst deze week was 35% dus dat mag nog wel wat hoger :-) Zoals in de beginfase in Nederland ook het geval was, worden er hier in zo'n eerste ronde grote tumoren gezien....
Na een ruime maand gezelschap te hebben gehad, ben ik deze week weer even alleen....ook wel weer even lekker. Maandag komt Anita (collega SE73) aan en gaat zeker mee kijken naar mijn werkplek. Gezellig!!! Vanmorgen ben ik eens flink door het appartement gesjeesd met een emmer sop en dweil. Nououou, dan lopen de straaltjes dun over de rug, zooooo warm. Buiten staat er meestal een flinke wind, wat de temperatuur draaglijk maakt.
Over mijn auto wil ik het maar niet hebben....een bak ellende!! Op dit moment weer bij de monteur....dus tijd om een stukkie te schrijven :-)
Na 2 1/2 maand lijkt er nu ook schot te komen in mijn bankrekening aanvraag. Niet te geloven dat dit hier zooooo lang duurt! Maandag moet ik nog wat gegevens inscannen en doorsturen en dan zou het geregeld worden. Eerst zien, dan geloven....want dit hebben ze mij al heel vaak beloofd! ARUBAAAAA
Maar dat mag allemaal de pret niet drukken, ik GENIET!!!
Groetjes allemaal AYO


  • 15 Mei 2016 - 13:34

    Charlotte Van Den Elzen:

    Fijn te horen dat je het nog steeds leuk vindt. Is inderdaad geen grote opkomst maar dat zal in de toekomst wel bijtrekken. Het zal bij ons ook zo gegaan zijn denk ik.
    Gezellig dat er een collega komt hoor, veel plezier nog !!

  • 16 Mei 2016 - 13:45

    Gerdie:

    Hallo Marlen,
    Steeds weer leuk om je verslag te lezen. Uit alles blijkt wel dat je het naar je zin hebt (behalve de auto dan). En aan visite ontbreekt het ook niet. Blijf verder genieten!
    Ik verheug me op je volgende verslag. Liefs Gerdie

  • 17 Mei 2016 - 11:10

    Cilia Boersma:

    Hoi Marlen

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om te lezen.
    Hoop inderdaad dat de opkomst nog wat hoger wordt, maar het lijkt me om te beginnen toch wel fijn.
    Ook leuk voor jou dat er een collega op bezoek komt.
    Nog veel plezier daar en ik wacht je volgende verslag wel weer af. Groetjes Cilia

  • 17 Mei 2016 - 11:20

    Riet Janssen Haan:

    Hoi Marlen,
    Heel leuk dat je dit bent gaan doen. Zoals je misschien weet, heb ik een maand op Curacao gewerkt, wat ontzettend goed bevallen is. Ik wilde best emigreren maar Jack niet, mist dan de seizoenen, altijd regen dus! We gaan er wel elk jaar op vakantie.
    Ik heb nog een woordenboek Papiaments liggen, mocht je het nodig hebben. Maar met limburgsdialect en Papiaments kom je een heel eind.
    Ik hoorde dat Jo-Ann Tai, radioloog uit Curacao was geweest, heeft mij heel goed geholpen, ook toen Jack de dengue had. We gaan weer uiteten en bijkletsen, volgende maand.
    Lieve groetjes en je zal deze tijd nooit vergeten!

    Riet Janssen-Haan

  • 17 Mei 2016 - 11:56

    Marlies:

    Hoi Marlen,

    Heeeeel veeeel groetjes van ons hier allemaal vandaag!!
    Poets niet te hard en geniet ervan dat Anita er deze week is.
    Veel plezier samen!
    groetjes!!

  • 17 Mei 2016 - 11:57

    Mo:

    Hoi Marlen

    Klinkt nog steeds goed allemaal.
    Jammer dat je jouw opvolger nog niet kan opleiden. Daar had je nu alle tijd voor met 35% opkomst..;-)
    Maar die opkomst zal zeker nog wel gaan groeien.
    Zeker ook wel gezellig geweest, om het 'thuisfront 'in huis te hebben gehad. Maar ik snap dat het dan ook wel weer lekker is als iedereen weer even vertrokken is.
    Geniet ervan en werk ze!

  • 19 Mei 2016 - 12:17

    Christien:

    Leuk, Marlen, om jouw ervaringen te lezen.
    Thuisfront al lekker op bezoek gehad.
    Voor hun ook leuk om te weten waar en wie.
    ga vooral genieten, een jaar gaat hard!!

  • 21 Mei 2016 - 13:12

    Ine:

    Hé die Marlen, Je spreekt Papiaments, hopi bon!

  • 23 Mei 2016 - 17:47

    Daan:

    Hi Marlen,
    Goed om te horen dat je geniet! Geniet ook maar lekker van het zweten, want hier is het koud en nat:( Groetjes ook van Viv!

  • 23 Mei 2016 - 17:54

    Tiny:

    Ha Marlen,

    Het bevalt je wel, zo te lezen. Maar dat had ik ook niet anders verwacht. Jij bent niet snel uit het veld te slaan en weet overal wel iets van te maken. Hier is het vandaag weer een beetje herfst, dus geniet maar met volle teugen van je leventje daar. Met lekkere temperatuur en zonneschijn ziet alles toch een stuk vrolijker en relaxter uit. En daar weten ze in Aruba alles van. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2017

15 februari

07 Januari 2017

7 januari

13 December 2016

13 december

02 Oktober 2016

2 oktober

10 September 2016

10 september
Marlen

Voor de duur van één jaar ben ik werkzaam bij Stichting Bevolkingsonderzoek Aruba in Oranjestad. Ik ga mijn best doen om regelmatig iets op deze site te zetten om iedereen die het weten wil, op de hoogte te houden van mijn wel en wee.

Actief sinds 27 Dec. 2015
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 18863

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: